تولید محتوا

تولید محتوا چیست ؟

تولید محتوا

پروسه تولید محتوا چیه ؟

و اصلا این محتوا که تولید شد به چه دردی میخورد و چه کاربردهایی دارد؟

به زبان ساده  به هر چیزی که قابلیت انتشار  داشته باشه میشه گفت محتوا .

مثل یک نوشته (مثل همینی که در حال مطالعه کردنش هستید ) .

یک عکس ( در قالب های مختلف) .

یک صدا و یا صوت (مثل پادکست و یا آهنگ).

یک ویدئو ( باز هم در قالب های مختلف و متنوعی که وجود دارد)

حالا ممکن است این محتوا خوب باشد یا بد که به این موضوع در حال حاضر کاری نداریم .

امیدوارم که توانسته باشم به زبان خیلی ساده مفهوم محتوا را بیان کنم .

پروسه تولید محتوا

و اما پروسه تولید محتوا به چه شکلی است؟

اولین و مهمترین اقدام شناخت مخاطبینتان است.

این کاملا مرتبط به نوع محتوا و موضوع محتوای شما دارد .

شما میتوانید از ابزارهای مختلف سخت افزاری و نرم افزاری برای تولید محتوا استفاده کنید .

با یک موبایل شما میتوانید عکس بگیرید فیلم بگیرید صدا ضبط کنید و تمامی این ها را ویرایش و ادیت هم بکنید.

از نوشتن توسط موبایل هم غافل نشوید .

و تمامی این پروسه را هم میتوانید با بهترین سیستم های کامپیوتر و نرم افزار های پیشرقته هم انجام دهید .

بصورت کلی بستگی دارد که در ادامه به این بستگی دارد خواهم پرداخت .

کجا منتشر کنیم؟

در واقع هر جایی که شما بخواهید و توانایی انتشار داشته باشید .

من این نوشته را در وبسایتم منتشر کردم .

یک نفر دیگر در روزنامه ، یکی در تلویزیون و یکی هم در اینستاگرامش .

همونظور که توی تعریف هم گفتم باید محتوا قابلیت انتشار داشته باشه حالا ممکن است در هر فضایی این انتشار انجام بشود .

اما نکته بسیار مهم و بسیار مهم بعد از اینکه یک محتوا تولید میشود این است که این محتوا متناسب با چه فضایی برای انتشار است ؟

یک مثال :

مثلا من محتوایی را که برای پیج اینستاگرام تولید میکنم ممکنه اصلا مناسب برای انتشار در تلویزیون یا حتی وبسایت شخصی ام نباشد. یا برای انتشار یک محتوا حتی در شبکه های اجتماعی مختلف .

پس متوجه شدیم که باید قبل از اینکه اقدام به تولید محتوایی ( در هر قالب چه عکس ، نوشته ، فیلم و …) بکنیم ، ببینیم کجا میخواهیم منتشر کنیم .

وقتی به این موضوع واقف باشیم قطعا انتشار محتوا، بهترین بازدهی را برای هدفی که دنبال میکنیم خواهد داشت.

و نکته دیگری که به آن در ابتدا اشاره کردم :

قبل از تولید محتوا باید به آن بپردازیم شناخت مخاطبین ماست یعنی به زبان ساده من این محتوا را برای چه کسانی درست میکنم ؟

و سوال بعد کجا قراره منتشر کنم ؟ ( که البته برای ساختن محتوای حرفه ای باید چند تا سوال دیگه هم از خودمون بپرسیم )

ولی برای شروع کار همین دو تا سوال میتواند راهنمای خوبی برای ما باشد .

در تولید محتوا صداقت داشته باشید

و به نظر من مهمترین راه برای اینکه در گوگل ، اینستاگرام و سایر فضاهای دیگر دیده شویم ( چه خودمان ، جه برند و کسب و کارمان ) تولید محتوای دسته اول و ناب  است .

باید در تولید محتوا صداقت را رعایت کنیم تا بیشتر دیده شویم.

این خاص بودن شما و محتواهای شما را دوست عزیز و هوشمندمان گوگل براحتی متوجه میشود و به شما در دیده شدن بیشتر کمک خواهد کرد .

طراحی سایت و راه اندازی آن یکی از مهمترین کارهایی است که هر سازمان باید انجام بدهد .

ولی زمانی این وبسایت میتواند شما رو به اهدافی که دارید برساند که وبسایت شما بصورت مداوم و برنامه ریزی شده به اصطلاح آپدیت بشود .

تا هم گوگل و هم مخاطبین که وارد وبسایت میشوند متوجه این تغییرات شوند و شما را به اهداف وبسایتتان برساند.

و این تغییرات و آپدیت ها همیشه یکی از بزرگترین چالش ها برای وبسایتها و سازمان هاست که باید با تولید محتوا همراه باشد .

این تولید محتوا معمولا برای سازمان ها و افراد کار سخت و پیچیده ای به نظر میرسد که در واقع هم همینطور است مخصوصا وقتی که قرار باشد این تولید محتوا بصورت مداوم و زمان بندی خاص انجام بشود .

و ما با توجه به داشتن نیروهای متخصص در این زمینه (زمینه های نوشتاری ، نرم افزارهای گرافیکی و نرم افزارهای ویدیویی ) با توجه به نیاز شما و سازمانتان محتوایی مناسب را برایتان تولید میکنیم که این محتوا قابلیت انتشار در فضاهای مختلف را دارند.